
KROMANN REUMERT
Danmarks førende advokathus Kromann Reumert, ønskede at forny og udvide deres eksisterende brand med hhv. ny designlinje, nyt billedunivers, nyt website, ny stil på sociale medier og konsistens på tværs af trykte medier. Universet skulle bygges op om de 4 kerneværdier: Kvalitet, forretningsforståelse, samarbejdsglæde og troværdighed.





Visuel identitet & Brandfortælling:
"Den visuelle identitet er forankret i fortællingen om vores 4 kerneværdier:
• Kvalitet
• Forretningsforståelse
• Samarbejdsglæde
• Troværdighed
Vi er et af Danmarks ældste advokatfirmaer med stolte traditioner, og blandt de absolut førende indenfor vores felt. Vi er dog hverken støvede eller koventionelle. Med fokus på ny teknologi og stadigt flere internationale klienter, ønsker vi at profilere os som et moderne, innovativt Skandinavisk high-end brand. Dette image er omdrejningspunktet for valg af fonte, farver, billeder og udtryk i den grafiske linje.
Essensen fra konceptet "New Nordic", der genfindes hos andre førende danske brands indenfor gastronomi, design, kunst og arkitektur er forsøgt afspejlet i looket, for at skabe en eksklusiv men uprætientiøs stil."
​​​
​


Digitale løsninger:
​
Kromann Reumerts website og tilstædeværelse på sociale medier, skulle kædes bedre sammen med en strømlinet designlinje på tværs af platforme. Advokatbranchen er kendt for sin formelle og seriøse tilgang, så balancegangen til et moderne og trendy look, der samtidig kunne tiltrække unge advokatstuderende var hårdfin. Den blev løst ved at bruge samme farveunivers, fonte og minimalistiske layout, men med mindre formelle billeder til de jurastuderende, der kunne appellere til et yngre publikum. Tagline til de jurastuderende blev "Exceed expectations" for at få en mere moderne fortolkning af den eksisterende taglige på corporate niveau, som var "Vi sætter standarden".
​​​
Markedsføringen på hhv. Instgram og LinkedIn var også forskellig, for at differentiere og ramme de forskellige målgrupper.
​​​​​
​​​



Brochurer og tryksager
​
Til hver af de ca.35 specialeområder, blev der udviklet skabeloner til tryksger, som kunne bruges digitalt og til print. De blev lavet som en slags "plug-and-play" hvor forsider, indholdsfortegnelser og info-sider bagerst var standardiseret (på nær farver og billeder), så trykkeriet urtigt kunne kunne justere og opsætte flot materiale, der ikke var tidskrævende.

Salgsmaterialer og PPT-præsentation:
​
Til identiteten blev der også udviklet omfattende biblioteker med salgs- og præsentationsmaterialer i Templafy (plugin til PowerPoint) og PowerBI til tilbudsafgivelse. Dette optimerede processerne på opsætning, feedback og samarbejde afdelingerne imellem med op imod 50%.
